پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 151252
نشست مشورتي اعراب در ۱۵ ارديبهشت
تاریخ انتشار : 1394/02/09 08:52:57
نمایش : 1526
وزير خارجه کويت از نشست مشورتي اعضاي شوراي همکاري در رياض قبل از شرکت در نشست «کمپ ديويد» خبر داد و بر نتايج مثبت توافق ايران و 5+1 تأکيد کرد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، « صباح خالد الحمد الصباح » وزير خارجه کويت اعلام کرد کشور‌هاي عضو شوراي همکاري خليج فارس (GCC) قرار است پيش از سفر به واشنگتن براي شرکت در نشست «کمپ ديويد»، ۵ ماه مي (۱۵ ارديبهشت) در رياض نشست مشورتي داشته باشند.

کاخ سفيد پيشتر اعلام کرده بود که باراک اوباما ۱۳ ماه مي در واشنگتن و فرداي آن در کمپ‌ديويد با رهبران کشورهاي عضو شوراي همکاري خليج فارس ديدار مي‌کند.

نتايج توافق هسته‌اي ايران براي منطقه مثبت است

بر اساس گزارش خبرگزاري رسمي کويت، خالد الحمد در دوازدهمين کنفرانس رسانه‌اي عربي در اين کشور ادعا کرد: منطقه حدود يک دهه است که به خاطر پرونده هسته‌اي ايران دچار حالتي از تنش است و ما بايد اين را مد نظر داشته باشيم که توافق ايران ۵+۱ در راستاي منافع امنيت منطقه و ثبات آن باشد.

بر اساس اين گزارش، وي افزود: اين توافق از حد تنش در منطقه خواهد کاست و در اشاعه روحيه مثبت در ميان دولت‌هاي همجوار سهيم خواهد بود.

راه‌حل يمن، سياسي است

وزير خارجه کويت اعلام کرد که راه‌حل يمن سياسي است و همه تلاش دارند يمني‌ها را بر سر يک ميز براي مذاکره بنشانند.

وي افزود: راه‌حل در يمن نگران‌کننده است و ما خواهان سُر خوردن يمن به سمت يک جنگ داخلي نيستيم.

خالد الحمد سپس گفت: معتقدم که قطعنامه ۲۲۱۶ داراي تمام شرايط مطلوب براي وضعيت فعلي يمن است و هم طرح «ابتکار خليجي» و هم گفت‌وگوي ملي را در بر دارد.

اميدوار به برگزاري ژنو ۳ در سوريه هستيم

شيخ صباح خالد الحمد درباره سوريه گفت: اميدواريم نشست «ژنو ۳» برگزار و براي مسأله سوريه يک راه‌حل سياسي پيدا شود.

وي تاکيد کرد که کويت از جامعه بين‌الملل درخواست دارد کار سياسي خود در سوريه را ادامه دهد و از «استفان دي ميستورا» نماينده سازمان ملل در امور سوريه نيز درخواست دارد با بررسي و توجه نتايج مذاکرات برگزار شده در مصر، روسيه و تحولات اخير سوريه به کار خود تا رسيدن به نتيجه ادامه دهد.

در مبارزه عليه تروريسم، با عراق هستيم

شيخ صباح خالد الحمد همچنين بر همراهي همه براي کمک به عراق در مبارزه با هر خطري که آن را تهديد مي‌کند، تاکيد کرد.

وي گفت: داعش دين ما را ربوده در حاليکه اسلام از جنايات اين گروهک بري است. تحرکات براي مبارزه با اين گروهک جهاني شده است.

شيخ خالد الحمد ضمن استقبال از گسترش روابط عراق با دولت‌هاي همجوار افزود: عراق يار برادرانش و برادرانش يار او هستند و همه ما با عراق هستيم تا از شر داعش و تروريسم خلاص شود.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html